13 grudnia 2018

Szczoteczka do rzęs – zbędny zapychacz czy przydatny gadżet?

kobieta z pięknymi rzęsami

Szczoteczki do rzęs na stałe zagościły w kuferkach stylistek. Są małe, kolorowe, potrafią rozczulić i wspomóc w kosmetycznej potrzebie. Do czego jednak są potrzebne? Czy trzeba je mieć? Co jeśli z nich zrezygnujemy?

Nie da się ukryć, że jednym z podstawowych narzędzi pracy każdej kosmetyczki zajmującej się przedłużaniem i zagęszczaniem rzęs, jest mała szczoteczka. Stylistki potrafią mieć ich setki. Tylko po co? Czy te małe plastikowe gadżety rzeczywiście stanowią „must-have”? A może da się obejść bez nich?

 

Do czego służy szczoteczka i jak jej używać?

Szczoteczki tego typu służą do przeczesywania rzęs, gdy te się zmierzwią lub pozawijają. Używa się ich nie tylko w gabinecie podczas zabiegów przedłużania, ale również na co dzień, kiedy nasze naturalne (albo już zagęszczone – sztuczne) rzęsy będą wymagały małego czesania.

szczoteczka do rzęsSzczoteczki należy używać delikatnie, by nie powyrywać włosków. Liczy się tu przede wszystkim opanowanie, skupienie oraz niewykonywanie gwałtownych ruchów. Najlepiej czesać rzęsy przed lustrem – mamy wtedy ogląd na całą powiekę i widzimy, jak układają się włoski.

Na pewno nie powinno się używać szczoteczek na szybko i w pośpiechu. Bardzo łatwo jest uszkodzić sztuczne rzęsy i sprawić, że zaczną się odklejać, co poskutkuje tworzeniem się dziur i pustych miejsc, wyglądających bardzo nieestetycznie.

 

Szczoteczki jako chwyt marketingowy stylistek

szczoteczki do rzęs
źródło: https://www.amazinglashes.pl

Coraz częściej te małe niepozorne gadżety są wykorzystywane przez stylistki rzęs we własnych celach marketingowych i wizerunkowych. Kosmetyczki prezentują je swoim Klientkom na koniec każdej wizyty, by te mogły dbać o swoje nowiutkie rzęsy także poza salonem. Ten miły gest jest bardzo doceniany i świadczy o profesjonalizmie stylistki.

Poza tym kosmetyczki mogą w prosty sposób zbudować dzięki szczoteczkom własny wizerunek kolorystyczny. Identyfikacja wizualna salonu jest tu naprawdę wskazana. Jeśli w gabinecie dominuje czerń – szczoteczki powinny również być czarne, jeśli róż – najlepiej, aby były różowe. Dzięki temu Klientki będą kojarzyły kolor szczoteczek z kolorem naszego salonu i podświadomie będą wracały.